poniedziałek, Maj 21, 2018

Odchudzanie po pięćdziesiątce

0

Bardzo często potrzebę zrzucenia nadprogramowych kilogramów zaczynamy odczuwać po czterdziestym czy pięćdziesiątym rokiem życia. Czynników, które na to wpływają jest sporo. Z jednej strony pojawiają się pierwsze problemy zdrowotne na przykład ze stawami, sercem czy ciśnieniem, a z drugiej metabolizm nie działa już tak sprawnie jak wtedy, gdy mieliśmy lat dwadzieścia.

Oczywiście każdy lekarz w pierwszej kolejności radzi zredukować nadprogramowe kilogramy, ponieważ nadwaga ma duży wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu i może pogłębiać wiele schorzeń. Dodatkowo warto pamiętać o tym, że mając nadwagę w tym wieku z każdym kolejnym rokiem będzie tylko trudniej zrzucić dodatkowe kilogramy. Jak zabrać się do odchudzania po pięćdziesiątce? Dieta połączona z aktywnością fizyczną będzie najlepszym rozwiązaniem. Oczywiście należy pamiętać, że dieta nie powinna już być tak restrykcyjna jak w przypadku kogoś, kto jest nastolatkiem, ponieważ nasz organizm ma większe potrzeby i znacznie gorzej może znosić wysiłek fizyczny i braki w diecie, ale warto wykluczyć parę produktów. Cukier do kawy czy herbaty watro zamienić na ksylitol lub stewię. Napoje typu cola czy inne słodzone gazowane powinniśmy również wykluczyć. Mięso wieprzowe lepiej zamienić na drobiowe lub ryby, a dodatkiem do nich powinny być kasze i warzywa. Zaleca się unikania sporych ilości soli. Zwróćmy uwagę również na inne posiłki w naszej codziennej diecie. Im więcej przetworzonego jedzenia tym gorzej.

Starajmy się wybierać produkty bez konserwantów i sztucznych dodatków. Dieta powinna być bogata w błonnik i białko. Jeśli chodzi o aktywność to powinniśmy dostosować ja do swoich przyzwyczajeń czy zainteresowań. Jeśli w młodości chodziliśmy na siłownie warto spróbować ponownie tylko z mniejszymi obciążeniami i bez szaleństw. Skupienie i systematyczność to podstawa. Dobrym rozwiązaniem Będzie również basen, ponieważ pływanie świetnie pomaga spalić kalorie, a nie obciąża stawów. Zawsze możemy wybrać najprostsze rozwiązanie, czyli spacery albo jazda na rowerze. To idealne rozwiązanie dla par. Możemy spacerować z ukochaną, czyli przyjemne z pożytecznym.

Zdrowie, odchudzanie, uroda – czytaj blog www.uroda.info.pl

Łopian większy – właściwości i zastosowanie

0

Łopian większy to dwuletnia roślina pochodząca z rodziny astrowatych, która kwitnie w lipcu i sierpniu. Posiada silnie rozgałęzione łodygi z małymi listkami. Na wierzchołkach łodyg znajdują się koszyczki kwiatowe. Łopian większy fioletowe kwiaty. Z kolei korzeń łopianu jest brunatnoszary, z zewnątrz pomarszczony, natomiast w środku białawy i jędrny. Sprawdź, jakie korzyści dla zdrowia przynosi spożywanie łopianu większego.

Korzenie łopianu należy zbierać jesienią z roślin jednorocznych, czyli takich, które nie wytworzyły jeszcze kwiatowych pędów bądź na początku wiosny z roślin dwuletnich. Korzenie suszymy w temperaturze maksymalnie 40 stopni Celsjusza.

Właściwości łopianu większego

Łopian wykazuje działanie przeciwbakteryjne, moczopędne, żółciopędne, a także odtruwające – ułatwia wydalanie toksyn z organizmu. To roślina, która poprawia przemianę materii, zmniejsza ilość wydzielanego soku żołądkowego oraz przyczynia się do wydzielania większej ilości śluzu w przewodzie pokarmowym. Obniża poziom cukru, a także spowalnia wypadanie włosów. Ponadto, poleca się go w leczeniu przewlekłych chorób skóry, takich jak trądzik, wysypka, egzema, łojotok czy oparzenia.

Zastosowanie łopianu większego

Z łopianu możemy przygotować napar do picia. Łyżeczkę suszonych liści łopianu zalej szklanką wrzącej wody i odstaw pod przykryciem na około 15 minut do zaparzenia. Napar pijemy rano i wieczorem po pół szklanki. Można także przygotować odwar z korzeni, który wykorzystuje się zarówno do stosowania wewnętrznego jak i zewnętrznego. Trzy łyżki wysuszonych korzeni łopianu zalewamy szklanką gorącej wody, po czym gotujemy około 5 minut i pozostawimy pod przykryciem na kolejne 15 minut. Następnie przecedzamy i pijemy odwar rano i wieczorem po pół szklanki. Odwar wykorzystuje się także do robienia okładów bądź do przemywania zmienionej chorobowo skóry. Z kolei ze świeżych korzeni możesz przygotować sok. Ze 100 g umytego korzenia łopianu należy wycisnąć sok. Zarówno korzenie jak i łodygi znajdują także zastosowanie w kuchni, bowiem dodaje się je do różnych sałatek, a także marynuje i kisi.

https://www.kobitki.pl/

Aromaterapia – magia zapachu czy efekt placebo?

0

Aromaterapia jest jedną z niezwykle popularnych ostatnio gałęzi medycyny niekonwencjonalnej. Wykorzystuje ona olejki eteryczne i inne dobroczynne substancje zapachowe. Choć trudno w to uwierzyć, olejki eteryczne wpływają na nasze zdrowie, samopoczucie, nastrój. Mają dobroczynne działanie nie tylko na nasze zdrowie psychiczne, ale też somatyczne.

Aromaterapia wcale nie jest wynalazkiem XXI wieku. Przeciwnie, znana była już w czasach sumeryjskich. Pierwsze stosowane olejki miały oczywiście naturalne, roślinne pochodzenie, ale ogólna zasada działania była taka sama jak dzisiaj. Olejkami leczono bóle głowy, bóle brzucha, złe samopoczucie czy depresje. Współcześnie, olejki eteryczne również mają roślinne pochodzenie, jednak wachlarz stosowanych roślin znacznie się rozszerzył. Dzisiaj powszechnie znany jest wpływ konkretnych roślin na daną funkcję w naszym organizmie. Specjaliści od aromaterapii potrafią dobrać odpowiedni olejek, a także prawidłową jego dawkę w stosunku do dolegliwości, na jakie cierpi osoba, poddająca się aromaterapii. Warto zaznaczyć, że jest to metoda nie tylko dla osób chorych. Aromaterapia ma świetny wpływ również na osoby, które szukają odstresowania, relaksu, odpoczynku od codzienności.

Dostępne obecne olejki eteryczne możemy ogólnie podzielić na olejki pochodzenia naturalnego oraz chemicznego. Najbardziej dobroczynne działanie na funkcjonowanie ludzkiego organizmu mają olejki naturalne, pochodzenia roślinnego. Wiele zapachów, spotykanych w naturze nie może zostać uzyskana z racji ogromnego kosztu, jaki musiałby zostać poniesiony. Wówczas zwykle sięga się po rozwiązania chemiczne. Ponadto, naturalne olejki możemy stosować do kompresów czy kąpieli, olejki chemiczne natomiast nie powinny być stosowane bezpośrednio na skórę, świetnie natomiast nadają się do spalania w kominkach.

www.serce.info.pl

Aromaterapia to dziedzina medycyny niekonwencjonalnej, która rozwija się w ostatnich latach niezwykle gwałtownie. Cywilizacja, która bardzo skupiła się na nauce, zapomniała o tym, co najbardziej naturalne, czyli o zmysłach człowieka. Węch, który w aromaterapii odgrywa rolę kluczową, potrafi sprawić, że poczujemy się lepiej. Należy jednak pamiętać, że olejki eteryczne stosowane są jak lekarstwo, dlatego muszą być stosowane w odpowiedni sposób, w odpowiedniej dawce. Zbyt duża ilość olejku dodana np. do kąpieli może skutkować niebezpiecznymi zawrotami głowy czy zasłabnięciom. Jak w każdej dziedzinie życia, tak i tutaj należy zachowac umiar i zdrowy rozsądek.

Bielizna sportowa dla kobiet

0

Główną funkcją bielizny sportowej jest zapewnienie wygody oraz komfortu podczas uprawiania sportu. Jest obowiązkowa szczególnie przy bieganiu na zewnątrz oraz przy intensywnych treningach siłowych. Niezbędna dla kobiet z dużym biustem, który może utrudniać wykonywanie wielu ćwiczeń.

Bielizna termoaktywna

Bielizna sportowa jest tak samo ważna jak odzież sportowa, którą zakładamy przed treningiem. Uprawianie aktywności fizycznej w figach, bokserkach czy stringach noszonych na co dzień sprzyja rozwojowi drobnoustrojów, które mogą przyczynić się do infekcji miejsc intymnych.

Jeżeli w okresie jesienno – zimowym uprawiasz sporty na dworze, np. biegasz, powinnaś zakładać bieliznę termoaktywną, zatrzymującą ciepło, a odprowadzającą nadmiar wilgoci. Przy zakupie tego rodzaju bielizny należy zwrócić uwagę na jej grubość oraz rodzaj tkaniny z jakiej została wykonana, który należy odpowiednio dobrać do uprawianej przez nas aktywności fizycznej. Trzeba również pamiętać, że bielizna termoaktywna musi ściśle przylegać do ciała.

Biustonosz sportowy

Biustonosz sportowy powinny nosić wszystkie kobiety, które uprawiają sport. Zapewnia on wygodę oraz komfort podczas treningu, a także zapobiega deformacji piersi. Najważniejszym aspektem, którym należy się kierować przy zakupie biustonosza sportowego jest rozmiar biustu. Ze względu na rozmiar biustu wyróżnia się następujące biustonosze sportowe:

• compression bra – biustonosz przeznaczony dla kobiet z małym bądź średnim biustem,
• encapsulated compression bra – biustonosz przeznaczony dla kobiet z dużymi piersiami,
• adjustable encapsulated compression bra – to biustonosz, który świetnie się sprawdzi u pań z małym, średnim jak i dużym biustem; przeznaczony jest dla kobiet prowadzących bardzo aktywny tryb życia.

https://www.moda.info.pl/

Majtki sportowe

Kobiety będące aktywne fizycznie powinny również nosić majtki sportowe. To ważny element bielizny sportowej, bowiem zmiana majtek przed i po treningu zmniejsza ryzyko rozwoju infekcji intymnych. Bielizna powinna być dobrze dopasowana i elastyczna, a także bezszwowa, dzięki czemu nie będzie jej widać pod legginsami.

Pyszne dania z wykorzystaniem kaszy jęczmiennej

0

Kasza jęczmienna – zwana także potocznie pęczakiem, jest cennym źródłem wielu ważnych dla zdrowia i funkcjonowania wartości odżywczych. Do jej zalet zaliczyć można także szerokie zastosowanie kulinarne oraz ogrom możliwości jakie tytułowy produkt daje pasjonatom gotowania. Jakie dania z wykorzystaniem kaszy jęczmiennej będą smakować wybornie? Dlaczego warto wdrożyć ją do codziennego menu?

Ranking 7 lamp czołowych 2018 roku

0

Lampy czołowe zdecydowanie ułatwiają pracę wielu różnym specjalistom – stosują je m.in. ratownicy medyczni, grotołazi, alpiniści, ale również lekarze, którzy muszą mieć doskonale oświetloną przestrzeń podczas zabiegu. Wybraliśmy najlepsze lampy czołowe z 2018 roku. Gotowi na przegląd?

  1. Lampa czołowa diodowa ML4 LED na czepcu profesjonalnym komplet z transformatorem gniazdkowym i regulacją jasności

Z tej lampy powinni skorzystać wszyscy profesjonaliści, którym zależy na trwałości diody. Ledy w lampie czołowej ML4 wytrzymają nawet do 50 000 godzin! To stawia pierwszą lampę na piedestale najbardziej wytrzymałych lamp do zadań specjalnych. Po odłączeniu od zasilania jest w stanie wytrzymać 3,5 h, natomiast jeśli jest podłączona do zasilania, to można na niej pracować bez przerwy. Lampa jest podłączona do czepca, dzięki czemu łatwo ją regulować.

  1. Lampa czołowa diodowa ML4 LED na czepcu profesjonalnym, komplet z akumulatorem kieszonkowym mPack, transformatorem i regulacją jasności

Największą zaletą tej lampy jest dołączony do niej akumulator kieszonkowy, ponieważ umożliwia pracę przez osiem godzin bez przerwy po odłączeniu od zasilania. Ten model diody również może wytrzymać 50 000 godzin. Długotrwała praca mogłaby przegrzać urządzenie, dlatego w lampie czołowej zastosowano system chłodzenia diody, który dodatkowo przedłuża jej żywotność.

  1. Lampa czołowa diodowa ML4 LED na czepcu profesjonalnym komplet z akumulatorem na czepcu mPack UNPLUGGED transformatorem i regulacją jasności

Model numer trzy gwarantuje oświetlenie do 50 000 luxów i posiada akumulator wbudowany w czepiec, dzięki której lampa jest w stanie wytrzymać bez zasilania 3,5 godziny. Od firmy Kredos dowiedzieliśmy się, że światło rozchodzi się z lampy równomiernie, dlatego nadaje się ona do pracy w nawet najtrudniejszych warunkach.

  1. Lampa czołowa diodowa ML4 LED na czepcu profesjonalnym komplet z transformatorem EN 50 UNPLUGGED i dwoma bateriami mPack UNPLUGGED regulacją jasności

Lampa czołowa diodowa posiada opcję regulacji jasności, co umożliwia pracę w najlepszych warunkach. Przy słabym świetle dziennym można włączyć łagodniejsze światło, natomiast w nocy lub tam, gdzie potrzebna jest największa precyzja, można skorzystać z maksymalnej jasności.

  1. LED MicroLight 2 na ramce okularowej S-Frame z mPack mini w pochewce i transformatorem E4-USB sznureczek przytrzymujący w walizeczce

Lampa do zadań specjalnych? Proszę bardzo! Ten niezwykły model jest w stanie pracować przez 9 godzin bez przerwy (lub przez 4 godziny w sytuacji, gdy poziom jasności jest maksymalny). Dużą zaletą lampy LED indywidualna regulacja padania wiązki światła – dzięki temu można wygodnie ustawić jasność tak, byśmy nie musieli nadmiernie wyginać głowy lub całego ciała w jakąkolwiek stronę.

  1. LED MicroLight 2 na lekkiej opasce czołowej z mPack mini w pochewce i transformatorem E4-USB w walizeczce

Lampa czołowa przeznaczona dla osób, które cenią sobie lekkość i wygodę. Niewielkie rozmiary tego urządzenia sprawiają, że może go używać praktycznie każdy. Lampa jest bardzo wygodna, a ponadto cechuje ją długa wytrzymałość (9 godzin pracy!)

  1. Lampa czołowa światłowodowa MD1000® na czepcu profesjonalnym

To lampa, którą zaleca się stosować wraz z projektorem zimnego światła. Do zestawu dołączono trzymetrowy kabel światłowodowy, dzięki któremu podczas wykonywanej pracy można się swobodnie poruszać.

Wskazane powyżej lampy czołowe należą do najpopularniejszych i najlepszych urządzeń. Poza nimi w sklepach można znaleźć lampy tańsze i nieco gorszej jakości (ponieważ zawierają mniej luxów). Mniejsze modele wytrzymują dłużej, ale za to są znacznie gorzej wykonane (muszą być lżejsze, więc tworzy się je z mniej odpornych materiałów). Jeśli więc zależy nam na profesjonalnie wykonanej pracy, lepiej zainwestować w te modele, które gwarantują najwyższą jakość.

Autor: Mariusz Zakrzewski. Artykuł “Ranking 7 lamp czołowych 2018 roku” powstał dzięki uprzejmości przedstawiciela firmy Kredos.

Nebulizator – co to jest i jak go używać?

0

Nebulizacja to procedura często stosowana w przypadku chorób układu oddechowego zarówno u dzieci, jak i u dorosłych. W tym celu wykorzystuje się urządzenie nazywane nebulizatorem. Jak dokładnie działa nebulizator i jak z niego korzystać?

Cudowny kwas prosto z apteki

0

Kwasy omega-3 są produkowane przez ryby, owoce morza i rośliny, a w dostarczone do organizmu człowieka dokonują prawdziwych cudów. Pomagają zapobiec wielu poważnym chorobom, zachować młodość i urodę, a potrafią nawet poprawić nastrój. Dzięki codziennej dawce kwasów tłuszczowych omega-3 możemy uniknąć m.in. choroby Alzheimera, alergii, chorób serca i depresji. Kwasy omega-3 szczególnie polecane są kobietom w ciąży i dzieciom. Naszym zdaniem, oprócz rozsądnych zmian w diecie, warto skorzystać z suplementacji Omega 3, zwłaszcza tych,które polecane są przez lekarzy i farmaceutów. 

Zadbaj o bystry umysł 

Kwasy omega-3 stanowią wyjątkowy budulec naszych komórek. Dzięki nim błona komórkowa lepiej funkcjonuje, a to usprawnia wszystkie procesy życiowe całego organizmu. Skąd możemy czerpać kwas Omega-3? Tzw. krótko-łańcuchowy kwas Omega-3 produkują jedynie rośliny, więc dieta warzywno-owocowa to naprawdę zdrowy wybór. Pochodne tego kwasu – EPA i DHA – występują w rybach i owocach morza, w algach morskich i roślinach strączkowych. Od tego, czy systematycznie uzupełniamy poziom kwasów omega-3, w dużym stopniu zależy sprawność myślenia, rozumienia, zapamiętywania, a nawet kreatywność przez całe nasze życie. Jednak nie każdy z nas ma czas i ochotę na rewolucję na swoim talerzu, dlatego warto poszukać w swojej aptece dobrych, sprawdzonych suplementów Omega-3, które polecają lekarze.

Osoby, które zdecydują się na dostarczanie do organizmu kwasów Omega 3 w starszym wieku wyróżniają się bystrością umysłu, rzadziej też zapadają na chorobę Alzheimera, czy demencję. Kwasy Omega 3 w ogóle mają pozytywny wpływ na kształtowanie się i pracę mózgu, poprawiają jego ukrwienie i usprawniają przepływ bodźców nerwowych między substancją szarą i białą. Dlatego dzieci spożywające odpowiednią ilość kwasów omega-3, lepiej się rozwijają, nie mają problemów z koncentracją i są sprawniejsze ruchowo. Szczególnie młodszym dzieciom polecane są suplementy Omega 3, bowiem to właśnie najmłodsi najczęściej grymaszą nad talerzem pełnym ryb i warzyw.

Popraw wzrok i chroń serce

Kwasy omega-3 są składnikiem siatkówki oka. Niedobór kwasów omega-3 w starszym wieku może być powodem zwyrodnienia plamki żółtej, co jest najczęstszą przyczyną utraty wzroku u dorosłych. 

Badania wykazują, że codzienne spożywanie pokarmów i suplementów Omega 3 zmniejsza nawet o 50 proc. ryzyko śmierci z powodu chorób serca, w porównaniu z osobami, które robią to sporadycznie. Zbawienne kwasy przeciwdziałają też procesom zapalnym w tętnicach prowadzącym do ich stwardnienia, obniżają poziom złego cholesterolu, za to podnoszą poziom dobrego, zmniejszając tempo niekorzystnych zmian, w tym rozwoju miażdżycy.

Mocniejsze kości, słabsze alergie

Kwasów omega-3 potrzebujemy również do tego, żeby mieć zdrowe kości. Cudowne kwasy chronią przed zapaleniem stawów, łagodzą bóle oraz sztywność towarzyszące chorobom reumatycznym. Ułatwiają też wchłanianie wapnia, dlatego są niezastąpione w profilaktyce i leczeniu osteoporozy. Kwasy omega-3 zapobiegają również w dużym stopniu alergiom oraz wspierają procesy ich leczenia. Ponadto cudowne kwasy zwiększają ogólną odporność organizmu na bakterie, wirusy i zmiany o podłożu genetycznym. 

Wiele wskazuje na to, że kobiety, które codziennie dostarczają do organizmu kwasy Omega 3, są mniej narażone na raka piersi i macicy. Z kolei mężczyźni, którzy nie zapominają o jedzeniu ryb, warzyw i właściwej suplementacji, rzadziej chorują na raka prostaty, a obie płcie rzadziej chorują na nowotwór trzustki. Dlatego nie warto naszym zdaniem zwlekać nie tylko ze zmianą diety, ale i wyborem najlepszego dla siebie suplementu Omega 3.

Regularne dawkowanie

Przyjmuje się, że średnio nasz organizm jest w stanie przyjąć ok. 10 proc.kwasów Omega 3 ze spożywanych pokarmów. Dlatego tak ważne przyjmowanie odpowiedniej dawki suplementów Omega 3 każdego dnia. Zielone warzywa, fasole, zioła i przyprawy, jak tymianek, bazylia i mięta, owoce, nasiona lnu – nie żałujmy sobie tych pokarmów, ale i zadbajmy o to, aby wybrać odpowiedni dla siebie suplement Omega 3 w ulubionej aptece. 

Kaszel u dziecka – jak skutecznie go wyleczyć?

0

Kaszel to jeden z najczęściej spotykanych objawów infekcji i / lub alergii u dziecka. Jest wynikiem podrażnienia zakończeń nerwowych na skutek działania różnych czynników zewnętrznych

Zapalenie zatok – leczenie

0

Zapalenie zatok to zazwyczaj wynik powikłania zapalenia górnych dróg oddechowych. Jeżeli po trwającym kilka dni przeziębieniu występuje gęsty katar spływający po tylnej ścianie gardła, co powoduje pojawienie się kaszlu, wówczas możemy przypuszczać, że niepozorne przeziębienie przeobraziło się w zapalenie zatok. Dodatkowo występuje silny ból w okolicy zatok, a także wysoka gorączka.

Wirusowe zapalenie zatok – leczenie

W przypadku wirusowego zapalenia zatok najczęściej chorzy leczeni są tylko objawowo, co oznacza, że lekarze zalecają stosowanie leków przeciwbólowych, obkurczających błonę śluzową, a czasem leków mukolitycznych, jeżeli chory dodatkowo silnie kaszle. Najczęściej wirusowe zapalenie zatok ustępuje po około 10 dniach.

Bakteryjne zapalenie zatok – leczenie

Dużo gorzej przebiega leczenie bakteryjnego zapalenia zatok, którego charakterystycznymi objawami są:

– gorączka,
– silny ból w pobliżu zatok,
– ból zębów z jednej strony,
– ropna wydzielina,
– nasilenie objawów po około 5 – 6 dniach,
– dodatni wynik posiewu wykonanego z płynu z zatoki.

Leczenie zapalenia zatok odbywa się za pomocą antybiotykoterapii. Kuracja antybiotykowa ma na celu wyeliminowanie zakażenia, zmniejszenie uciążliwych objawów typowych dla bakteryjnego zapalenia zatok, a także niedopuszczenie do wystąpienia powikłań.

Antybiotykoterapia w tym wypadku trwa minimum 10 dni. Najpopularniejszymi oraz najczęściej przepisywanymi lekami przy tej infekcji są preparaty zawierające amoksycylinę czy klarytromycynę. Oczywiście, oprócz stosowania antybiotyków, chorzy muszą również przyjmować osłonowe środki probiotyczne, a także leki przeciwbólowe, rozrzedzające wydzielinę, czy takie, które obkurczają błonę śluzową zatok.

Czasem zdarza się, iż terapia antybiotykiem nie przynosi wymaganych efektów, a choroba wciąż nawraca, wówczas zaleca się przeprowadzenie leczenia operacyjnego. Zabieg przeprowadza się endoskopem, a polega on na udrożnieniu ujścia zatoki oraz usunięciu z niej wszelkich patologicznych zmian.