czwartek, Czerwiec 29, 2017

L’Oréal Professionnel – marka, która odmieni Twoje włosy

0

Zawsze pragnęłaś, aby Twoje włosy stały się obiektem zazdrości – piękne, odżywione, błyszczące jak prosto od fryzjera? Jednak swoje kosmyki poddajesz wielu zabiegom, które nie wpływają korzystnie na ich kondycję – farbujesz je, rozjaśniasz, prostujesz albo kręcisz na lokówce. Nawet stosowana przez nas wszystkie suszarka osłabia i wysusza pukle. A może ich kolor nie wychodzi taki, jak powinien? Albo misternie układana fryzura już po godzinie zupełnie nie przypomina tego, co widziałaś przed lustrem przed wyjściem z domu? Jeśli szukasz produktów do włosów, które nie sprawią Ci niemiłych niespodzianek i spełnią Twoje oczekiwania, wypróbuj markę L’Oréal Professionnel. Znajdziesz tam kosmetyki do koloryzacji, stylizacji oraz pielęgnacji włosów znane i doceniane przez profesjonalistów na całym świecie.

Ajurweda – sztuka życia

0

Jak uzyskać równowagę na wszystkich poziomach naszej egzystencji? Jak żyć w harmonii z ciałem, duchem i umysłem? Jest pewien sposób, oparty na metodach naturalnego uzdrawiania, wykorzystujący wiedzę nie tylko medyczną, ale również metafizyczną. Co to takiego?

Etapy rozwoju technologii jonizowania wody

0
Etapy rozwoju technologii jonizowania wody

Jonizowanie wody nie jest nowym rozwiązaniem, ale dopiero w ciągu ostatnich lat zyskało ogromną popularność. Stało się tak za sprawą nowoczesnych jonizatorów, które pozwalają na szybką, prostą i tanią produkcję wody alkalicznej w warunkach domowych. Jak wyglądała ewolucja jonizatorów wody i co wyróżnia nowoczesne urządzenia do jonizacji?

Objawów jaskry nie można lekceważyć. Dowiedz się, dlaczego lepiej zapobiegać chorobie, niż ją leczyć

0
Objawów jaskry nie można lekceważyć. Dowiedz się, dlaczego lepiej zapobiegać chorobie, niż ją leczyć

W przypadku jaskry największe obawy budzą nieodwracalne następstwa choroby, a więc pogorszenie wzroku, ubytki w polu widzenia, czy nawet całkowita ślepota. Zapobieganie jaskrze może być wielorakie – od walki z czynnikami ryzyka tej choroby, przez wczesne jej wykrywanie, po wysiłek włożony w leczenie, by nie doszło do znaczącego uszkodzenia wzroku.

Czym jest wirus brodawczaka ludzkiego (HPV)?

0
Czym jest wirus brodawczaka ludzkiego (HPV)?

W ostatnim czasie wiele mówi się o planowanym wprowadzeniu obowiązkowych szczepień przeciwko HPV, jednak argumenty w gorącej dyskusji często zdradzają niewielką wiedzę na temat tego wirusa. Czym jest wirus brodawczaka ludzkiego i czy rzeczywiście warto się go obawiać?

Jak rozpocząć trening siłowy?

0
Jak rozpocząć trening siłowy?

Każda osoba dbająca o swoje ciało oraz ogólne zdrowie powinna wprowadzić ćwiczenia siłowe do swojego treningu. Dzięki niemu wzmacniamy mięśnie, zwiększamy kondycję, spalamy tkankę tłuszczową. Dzięki niemu zyskamy więcej energii do działania, przez co również nasze samopoczucie ulegnie poprawie. Zanim jednak zaczniesz trening siłowy, warto nieco więcej się o nim dowiedzieć.

Przygotowania
Ponieważ ćwiczenia tego typu wymagają ogólnej sprawności, zanim zapiszesz się na siłownie warto skonsultować się z lekarzem. Stwierdzi on, w jakim stanie są nasze mięśnie, układ kostny oraz stawy, wskaże ewentualne przeciwwskazania. Warto także zaopatrzyć się w odpowiednie artykuły, głównie strój: nie powinien krępować naszych ruchów, buty muszą być dobrze wyprofilowane, warto także zakupić specjalne rękawiczki, które uchronią nas przed odciskami. Idąc na trening warto zabrać ze sobą napój izotoniczny, który wyrówna poziom soli mineralnych w naszym organizmie.

Początki treningu siłowego
Na starcie warto wyrobić sobie rutynę, która zagwarantuje nam osiągnięcie pożądanych efektów. Treningi powinny odbywać się co najmniej dwa razy na tydzień, z jednym dniem odpoczynku między nimi. Ćwiczenia należy wykonywać przynajmniej 20 minut, do godziny. Kolejne etapy ćwiczeń obejmują poszczególne partie mięśni, przerwa możliwa jest po całym cyklu, nie powinna trwać dłużej niż 5 minut. Zanim zaczniemy trening właściwy niezbędna jest rozgrzewka, trwająca około 10 minut. Konkretne ćwiczenia można wykonywać na czas albo według ilości powtórzeń. Na początku obciążenie powinno wynosić 30 -50 procent naszych możliwości. Wraz ze zwiększeniem naszej wydajności możemy zwiększać liczbę cykli lub powtórzeń, a także zwiększać obciążenie.

Nie tylko ćwiczenia
Jeśli chcemy uzyskać jak najlepsze rezultaty z naszych ćwiczeń siłowych powinniśmy zadbać także o odpowiednią dietę. Posiłki powinny składać się z żywności nieprzetworzonej, zawierającej dużą ilość dobrej jakości białka i węglowodanów. Jeśli mamy mało czasu na gotowanie, można posiłkować się suplementami. Nie zapomnijmy także o regeneracji organizmu – na sen przeznaczajmy przynajmniej 7 godzin w ciągu nocy.

Odpowiedni trening w ciąży

0
Odpowiedni trening w ciąży

W dzisiejszych czasach ludzie są bardziej świadomi tego, co służy ich zdrowiu a co nie. Aktywność fizyczna jest kluczowa, poprawia naszą kondycję, usprawnia mięśnie, poprawia samopoczucie. Czasami jednak stan zdrowia uniemożliwia intensywne ćwiczenia, co natomiast z kobietami ciężarnymi? Jaka aktywność fizyczna jest dla nich wskazana?

Aktywna przyszła mama

Ciąża całkowicie zmienia życie przyszłej mamy, hormony wpływają na emocje, skóra twarzy się zmienia, ciało przybiera na masie. Kobiety w tym okresie życia starają się jak najlepiej zadbać o przyszłe dziecko, uczą się zupełnie nowych zachowań, przyswajają wiedzę. Potrzebują wówczas mnóstwa energii, której może dostarczyć im aktywność fizyczna. Ciężarna kobieta z pewnością dużo zyska dzięki ćwiczeniom, jednak ich rodzaj i intensywność musi uprzednio skonsultować z lekarzem prowadzącym. Jeżeli ciąża przebiega prawidłowo i płód nie jest zagrożony, przyszła mama może rozpocząć regularne treningi, które nie będą inwazyjne dla dziecka, jednocześnie dodając jej energii i usprawniając ciało. Jednak nie każde ćwiczenia będą odpowiednie.

Ćwiczenia niewskazane

Panie bardzo aktywne, w okresie ciąży powinny zrezygnować z wszelkich ćwiczeń, które wymagają dużej siły. Niewskazane będzie podnoszenie ciężarów, bieganie, jazda na łyżwach, konna czy nartach, sporty ekstremalne również mogą być niebezpieczne dla dziecka. Pamiętajmy, że do tych dyscyplin spokojnie będzie można powrócić po połogu, kiedy przyda nam się dodatkowy wysiłek, aby wrócić do poprzedniej formy.

Aktywność dla pań w ciąży

Jednak mniej intensywne treningi jak najbardziej są zalecane, dzięki nim przyszła mama zyska więcej energii, zadba o ciało, zachowa smukłą sylwetkę, przez co łatwiej jej będzie później zrzucić nadmiar kilogramów. Obecnie wiele treningów organizowanych jest w specjalnych wersjach dla kobiet ciężarnych: joga, pilates, aqua-aerobic. Jednak najwięcej pań w tym okresie decyduje się na pływanie – jest to najbezpieczniejsza z powyższych opcji.

Gdzie ćwiczyć

Wybierając się na pilates czy jogę będąc w ciąży, trzeba tym bardziej uważnie prześwietlić instruktorów. Upewnijmy się, czy mają kompetencję do prowadzenia klasy kobiet ciężarnych. Warto również przyjrzeć się samemu miejscu: czy zapewnia artukuły do ćwiczeń, jak daleko znajduje się od naszego domu, jak wygląda jego zaplecze, czy jest klimatyzacja. Pamiętajmy także, że spokojne ćwiczenia możemy również wykonywać w domu, potrzebna nam będzie do tego tylko wygodna karimata.

Sprawdzone preparaty ajurwedyjskie

0
Sprawdzone preparaty ajurwedyjskie

Ajurweda znana jest w Azji od tysięcy lat, jako system leczniczy zbawienny nie tylko dla ciała, ale i umysłu czy nawet duszy. Jej właściwości zdrowotne już od lat są cenione także w cywilizacji zachodniej, warto niektóre jej elementy wykorzystać w swoim życiu. Bowiem medycyna naturalna cieszy się w Polsce coraz większą popularnością, ludzie mają dość tabletek, pragną korzystać z naturalnych środków leczniczych. Na Ajurwedę składają się liczne artukuły lecznicze, część z nich jest łatwo dostępna, również w polskich sklepach.

Miodla indyjska

Ta roślina, zwana inaczej Neem, jest znakomitym lekarstwem na problemy skórne, zwalcza bakterie, wirusy oraz grzyby. Można kupić ją w tabletkach, bądź w postaci sypkiej, do przyrządzania naparu. Oczyszcza i wygładza skórę, usuwa niedoskonałości cery, pomaga również przy silnym trądziku. Neem wzmacnia również układ immunologiczny.

Olejek z Gloterii

W połączeniu z metanolem olej ten znany jest w formie balsamu Zandu Balm, dostępnego również w Polsce. Posiada on silne działanie przeciwbólowe, miejscowe, przez co stanowi idealna alternatywę dla tabletek, które obciążają naszą wątrobę. Wystarczy niewielką ilość balsamu wmasować w skórę, w miejscu opuchlizny, zwichnięcia czy obrzęku. Natomiast w przypadku bólu głowy nakładamy preparat na skronie, szybko poradzi sobie z tym problemem.

Masło Ghee

Coraz popularniejszy produkt w Polsce, chętnie sięgają po niego osoby lubiące gotować. Jest to masło klarowane, wyprodukowane z mleka od indyjskich, szczęśliwych krów. W kraju swego pochodzenia stosowane jest w trakcie rytuałów religijnych. Regularnie spożywane, pomaga w profilaktyce przeciwnowotworowej, łagodzi objawy Alzhaimera. Poprawia również koncentracje oraz równoważy poziom kwasów w naszym żołądku.

Pasty Vicco

Te naturalne preparaty, będące mieszanina przypraw, ziół leczniczych oraz minerałów, są sposobem Hindusów na zdrowe i białe zęby. Usuwają zanieczyszczenia z płytek, przeciwdziałają powstawaniu kamienia nazębnego, chronią dziąsła. Zalecane w przypadku nadwrażliwości zębów. Nie zawierają fluoru.

Ajurweda jest systemem, który warto bliżej poznać. Preparaty w niej stosowane są całkowicie bezpieczne i naturalne, odpowiednie również dla alergików. System liczy blisko 5000 lat, dlatego nie warto przechodzić obok niego obojętnie.

Domowe metody na pajączki na nogach

0
Domowe metody na pajączki na nogach

Pajączki na nogach bardzo szpecą kobiece łydki oraz uda, jednak nie tylko ze względów estetycznych należy ich się pozbyć. Są one także szkodliwe dla naszego krążenia, mogą przez to powodować opuchliznę nóg i ich ból. Dolegliwości są najbardziej uciążliwe wieczorem, po całym dniu spędzonym w pozycji siedzącej lub stojącej.

Skąd się biorą pajączki na nogach?

Popękane naczyńka pod skórą dolnych kończyn przeważnie dotykają kobiet, rzadziej mężczyzn. Widoczne są pod postacią nieestetycznych, sino czerwonych pręg, jeśli nie zaczniemy ich zwalczać, w przyszłości mogą zamienić się w żylaki. Wiele czynników może spowodować wystąpienie pajączków, przede wszystkim możemy mieć ku temu predyspozycje genetyczne. Poza tym zmiany hormonalne w naszym organizmie, wywołane terapią, dojrzewaniem czy ciążą także mogą nam szkodzić. Także osoby mające problemy z krążeniem krwi, otyłe, niezażywające ruchu, mogą nabawić się pajączków. Nie bez znaczenia jest również nasz tryb życia: palacze, osoby siedzące wiele godzin dziennie, noszące wysokie obuwie, oraz obcisłe ubrania są w grupie ryzyka.

Jak pozbyć się pajączków?

Aby na dobre pozbyć się problemu powinniśmy zacząć uprawiać sport, bowiem aktywność fizyczna stymuluje przepływ krwi w żyłach. Powinniśmy również zrezygnować z papierosów, urozmaicić dietę. Nie powinno w niej zabraknąć witamin z grupy A, E i C, a także składników mineralnych: selenu, miedzi, rutyny i cynku. Poza tym, warto wypróbować domowe sposoby.
Warto stosować naturalna suplementację, w postaci wyciągu z Gingko Biloba (poprawia krążenie i dotlenia), oraz zioło Gotu Koli, które pomaga zwalczać żylaki oraz świąd.
Zadbajmy również o nasze nogi, masując je z pomocą specjalnej rękawicy, stosując zimne okłady, trzymając kończyny wysoko w trakcie odpoczynku, możemy także kupić specjalne artukuły uciskowe – pończochy i rajstopy. Możemy również stosować kremy oraz maści, które mają łagodzić objawy pajączków.

Pajączki z pewnością nie dodają naszym nogom urody, jednak ukrywanie kończyn pod spodniami czy ciemnymi rajstopami nie jest rozwiązaniem. Wystarczy systematycznie uprawiać sport oraz dbać o nogi domowymi sposobami, aby skutecznie pozbyć się szpecących pręg.

Właściwości lecznicze czystka

0
Właściwości lecznicze czystka

Leczenie z pomocą ziół nie powinno zastąpić tradycyjnej medycyny, jednak może nam skutecznie pomóc w przypadku niektórych schorzeń. Regularnie suplementując czystek możemy wzbogacić swoją dietę o wiele cennych substancji odżywczych. Kto szczególnie powinien sięgać po napar z czystka?

Charakterystyka czystka

Czystek jest krzewem, kwitnącym w barwach żółci i czerwieni, jego lecznicze działanie znane jest już od wieków. Dzięki sporej zawartości polifenoli, będących silnymi antyoksydantami, reguluje wiele procesów zachodzących w naszym organizmie. Zanim kupimy czystek upewnijmy się, czy jest w postaci niezmielonego, ciętego suszu, tylko wówczas mamy gwarancję, że kupione artukuły są najlepszej jakości.

Właściwości lecznicze czystka

Pomaga on zwalczać infekcje wirusowe, bakteryjne oraz grzybicze, wzmacnia układ immunologiczny, zmniejsza niedrożność górnych dróg oddechowych, pomaga również na choroby skóry. Zalecany jest jako uzupełnienie terapii antybiotykowej, a także przy przewlekłych chorobach zatok. Osoby cierpiące na trądzik przyśpieszą proces regeneracji skóry regularnie pijąc napar z czystka.

Suplement ten służy również urodzie, osoby pragnące powstrzymać proces starzenia się skóry, powinny systematycznie spożywać czystek, ma silne działanie antyoksydacyjne, wyłapuje wolne rodniki.
Również jama ustna zyska na suplementacji, czystek odświeża oddech, poprawia koloryt zębów, delikatnie wybiela płytki, rozpuszczając bakteryjną powłokę. Zimny napar można stosować zamiast płynu do płukania ust. Również palacze docenią wpływ czystka, który skutecznie usuwa metale z naszego organizmu.

Jak przygotować napar?

Najłatwiej nam będzie kupić cięty susz, nie powinien być on jednak zbytnio rozdrobniony. Łyżeczkę czystka zalewamy wrzącą woda, przykrywamy i zaparzamy nie krócej niż 5 minut. Napar warto spożywać co najmniej 2 razy dziennie lub częściej, jeżeli nie odpowiada nam jego specyficzny smak, można posłodzić go syropem, lub dodać sok z cytryny. Aby jednak dostrzec pozytywne rezultaty, powinniśmy regularnie pić napar przez okres około miesiąca.